[ Pobierz całość w formacie PDF ]
przyciągnąć bogaczy i udało mu się, dzięki ekstrawagancji i przepychowi.
Doskonale wpasował się w potrzeby swoich klientów i odniósł sukces.
Jego wielki błąd polegał na tym, że myślał, iż uda mu się złapać klientelę
dzięki kolejnemu hotelowi z wystrojem tematycznym. Zapomniał przy
tym, że każdy element pracujący na jego sukces był pierwszej klasy.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Scott Lewis, Joe Vitale
MARKETING IMPULSOWY
str. 92
Ï%
Bonus 6
Graczom mogły się spodobać motywy rzymskie, jednak dokładna replika
kwater niewolników już nie.
Circus Circus miało na celu powtórzyć sukces Caesars tworząc kolejną
atrakcję w Vegas. Problem w tym, że mimo całej wyjątkowej otoczki
Circus Circus nie przypadł do gustu bogatej klienteli. Nie dostosował się
do wymagań rynku i kosztowało go to pieniądze i reputację.
Pomimo że w przypadku Caesars, wszystko poszło gładko, Circus Circus to
pasmo błędów, za które Sarno musiał zapłacić, a na których warto się
uczyć.
Oto 4 sposoby na zniechęcenie bogaczy (i klientów w ogóle):
Ï% 1 Utrudnij wejÅ›cie na teren obiektu:
Circus Circus na początku, umożliwiał wejście jedynie przez zjazd po
zjeżdżalni. Wiele osób potłukło się, a panie w pięknych sukniach wolałyby
pewnie wejść po schodach niż zjeżdżać.
Ï% 2 Stwórz rzeczy rozpraszajÄ…ce uwagÄ™ i irytujÄ…ce:
Circus Circus Sarno różnił się znacznie od tego obecnie. Zamiast artystów
w oddzielnych pokojach, Sarno umieścił linoskoczków dosłownie kilka
metrów nad stołami do gry. Graczy rozpraszali ludzie w lśniących,
obcisłych ubraniach latający tuż nad ich głowami.
Była też 16 osobowa orkiestra grająca non-stop melodie cyrkowe, a klauni
i mimowie zaczepiali grajacych, probujacych się skupić.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Scott Lewis, Joe Vitale
MARKETING IMPULSOWY
str. 93
Ï%
Bonus 6
Sarno miał też Tanyę, młodego słonia, wytresowanego tak, że wędrował po
kasynie, pociągał za dzwignie automatów i rzucał kośćmi. Mimo całego
treningu Tanya lubiła czasem zostawić sobie nieszczególnie wonne to
i owo na podłodze kasyna.
Ï% 3 Prezentuj dwa różne marketingowe zaÅ‚ożenia:
Jak ktoś to kiedyś powiedział Nie była to ani wysmakowana jama grzechu
ani miejsce dobrej i zdrowej rozrywki". Czy Circus Circus było miejscem
do którego można przyjść cała rodziną, czy też miejscem w którym faceci
mogli gapić się na niemal nagie kobiety? Sarno stworzył krzyżówkę
karnawału i klubu dla mężczyzn. Tradycyjne rzutki pomieszał z grami
własnego pomysłu, w którym rzut do celu nagradzany był 60 sekundowym
peep show kobiety w toplessie.
Miał także wystawę jaskiniowców, na której naga kobiet była jakoby
uwięziona w lodzie.
Ï% 4 Ignoruj podstawowe zasady, które dziaÅ‚aÅ‚y u innych.
Dobrze znanym faktem w branży kasyn jest to, że hotel przy kasynie
zwiększa dochody. Wielu ludzi zatrzymujących się w hotelu będzie grało
w Twoim kasynie jako dodatkowi klienci. Sarno początkowo chciał dodać
hotel, jednak sądził, że będzie w stanie przyciągnąć klientów samą
oryginalnością. Z początku chciał nawet pobierać opłaty za wejście, czego
szybko zaprzestał. Ostatecznie dodał hotel, jednak wtedy było już za
pózno. Tracąc niemal $400,000 miesięcznie, zmuszony był go sprzedać
w 1974.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Scott Lewis, Joe Vitale
MARKETING IMPULSOWY
str. 94
Ï%
Bonus 6
Bill Bennett Siła zasady Wall-Mart i reanimacja Circus
Circus.
Gdy Bill Bennett wraz z partnerem wykupili Circus Circus w 1974,
Większość uważała, że na tym stracą. Kasyno generowało straty sięgające
$400,000 miesięcznie i od czasu otwarcia w 1968 nie generowało w ogóle
przychodów.
Bennett podjął jednak decyzję, która zmieniła kasyno na krawędzi
bankructwa w najbardziej dochodową posiadłość na Stripie. Zadecydował,
że musi wybrać nową grupę klientów. Oczywiste było, że Circus Circus nie
było kasynem dla bogaczy.
Co jednak z rodzinami z klasy średniej? Tak zwaną drobnicą , tłumem
z Wall-Mart? Zamiast obstawiać $5,000 w oczko, oni obstawiali za $2.00,
grali na automatach za ćwiartkę czy dziesiątaka.
Mimo, iż stawki były w ten sposób niższe, Bennett wiedział, że sama ilość
ludzi jest w stanie to nadrobić. Przecież graczy z klasy średniej było na
Stripie o wiele więcej niż grubych ryb , o które biły się główne kasyna.
W ten sposób Bennett miał cały rynek zbytu dal siebie.
Fenomenalny sukces Circus Circus uwidacznia siłę marketingu
wycelowanego w daną grupę osób.
Jednak sama ta wiedza nie wystarczy. Bennett mógł powiedzieć: OK, to
od teraz przyciagamy publikę z klasy średniej , nie zmieniając sposobu,
w jaki kasyno działało od 6 lat. Bennett jednak był sprytniejszy i znał
zasady marketingu. Wiedział, że lokal musi być dokładnie
podporzÄ…dkowany potrzebom klienteli.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Scott Lewis, Joe Vitale
MARKETING IMPULSOWY
str. 95
Ï%
Bonus 6
Oznaczało to, że przyszła pora na zmiany. Jay Sarno miał wiele dobrych
pomysłów, jednak oznaczało to tylko tyle, że Bennett nie musiał zbyt wiele
zmieniać. Być może gdyby Circus Circus zbudowany był jako elegancki
cyrk, bardziej w stylu Cirque Du Soleil, Sarno mógłby liczyć na bogatych
graczy. Bennett wiedział, że jego klienci przede wszystkim liczą na
komfortowÄ… atmosferÄ™, (podczas gdy bogatym trzeba bez ustanku
dogadzać). Kasyna potrafią przerażać klientów, którzy przychodzą do nich
po raz pierwszy.
Bennett zaczął od wymiany gier. Wielu z jego potencjalnych klientów nie
było doświadczonymi graczami, przez co woleli automaty od stołów do
gry. Automaty są łatwiejsze do opanowania, gdyż nie trzeba się dodatkowo
martwić o to, czy wygląda się głupio przy doświadczonych graczach przy
stoliku.
Zostawił kilka stołów do oczka, kości i ruletkę, za to pozbył się stołów do
bakaratu, najbardziej chyba zmanierowanej gry hazardowej.
Wszystko po to, aby otoczyć klientów przyjazną atmosferą. Bennett
wielokrotnie mówił krupierom, że jego kasyno ma być przyjaznym
miejscem. W tym czasie, inne kasyna odradzały krupierom rozmowę
z klientami.
Tak jednak nie działo się w Circus Circus. Bennett chciał, by krupierzy nie
odstraszali graczy, więc zachęcał ich do pytania graczy o imiona, skąd
pochodzą i czy mogą jakoś pomóc. Bennett realizował to założenie
domowej atmosfery w całym kasynie.
Dla odmiany, inne kasyna na Stripie cały czas rozpieszczały swoich
bogatych klientów, Bennett zaś traktował wszystkich równo. W jego
kasynie nikt nie mógł spodziewać się preferencyjnego traktowania, tylko
dlatego, że wydał na grę więcej pieniędzy.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Scott Lewis, Joe Vitale
MARKETING IMPULSOWY
str. 96
Ï%
Bonus 6
[ Pobierz całość w formacie PDF ]